Jag hade jobbat ett tag på Tonys pizza. Allt hade gått så bra. Jag hade bara vikt kartonger och diskat plåtar som arbetsuppgifter. Men nu skulle jag flytta. Jag hade varit på besök på en lägenhet i ett område som heter Brandholmen. Jag hade många saker att flytta och det var mycket att städa. Men jag fick mycket hjälp och plötsligt stod jag där i min nya lägenhet med mina nya nycklar. Och tänkte på när jag flyttade från Bonäs.

Också det hade varit rörigt. Jag hade så många banankartonger. Och jag visste inte riktigt i vilken ände jag skulle börja.

Jag hade bott hos mormor i nästan tre månader. Jag kan komma ihåg när pappa skulle komma och hämta mig och vi tappade släpkärran mitt i motorvägen. Panikartat satte pappa fast släpkärran igen och en lastbil körde förbi så jag trodde allt skulle vara över då. Men det var det inte. Och vi åkte till Nyköping. Hem till mamma.

Det var trångt med det funka. Om jag minns rätt så bodde jag med min lillebror Linus i ett rum. Jag hade inget jobb så jag fick gå till Arbetsförmedlingen något av det första jag gjorde. Men det var jag rätt van vid. Under en rätt lång period var jag arbetslös. Tills jag hittade praktikplatsen på Villan. Och Mariebergsgården.

Lämna en kommentar