Idag började dagen med att väckas av en skällande hund. Det var personalen som kom och skulle ge mig medicin. Och eftersom jag hade haft hunden hos mig över natten så skällde hon ut dem. Efteråt bäddade jag sängen och stängde av datorn. Sen kom mamma och hämtade mig så att jag fick skjuts till jobbet. Väl på jobbet bytte jag om och sen tog jag en frukost beståendes av macka med salami och gurka, yoghurt med puffar och müsli, äppeldricka, apelsin, vattenmelon och kaffe. Efter frukosten dammsög jag och när det var gjort så satt vi och väntade utanför lite grann, jag och en arbetskamrat. Vi kunde inte riktigt dammsuga hela än eftersom det fortfarande satt gäster i restaurangen. Men efter ett tag kunde vi det. Och efter det blev vi sittande för ett tag. Vi glömde nästan bort tiden. Mot slutet så slängde vi lite sopor i alla fall och sen skulle jag ta bussen till busstationen och till biblioteket. När jag hade gjort det så satt jag och sov i princip inne i biblioteket. Jag läste lite när jag orkade. Och vid halv tre åt jag min baguette. Jag hade tagit någon kaffe i kaffemaskinen inne på biblioteket också. Mot slutet så läste jag lite till. Jag gick genom stan och gick in i gallerian Västerport för att gå in till Pressbyrån och köpa mig en dricka och någon proteindricka. Sen tog jag bussen till Arnö där vi skulle knacka dörr. Jag var en timme tidig så jag kunde ringa mamma och läsa lite. Ibland önskar jag att hon kunde vara ett större stöd än hon är nu. Speciellt när man ska knacka dörr; det är så mycket man ska göra och hantera och jag vet inte om jag klarar det själv. Det är väl tur att man inte är själv då. Jag gick med en annan. Och när vi kom till en som pratade arabiska kom vi överens om att integrationen måste vara den viktigaste frågan det här valet. Att det finns flyers på arabiska till exempel. Just då fick vi använda google translate för att hon skulle förstå oss. Men jag misstänker att hemsidan i alla fall finns på flera språk. Annars vore det ju konstigt…

Mot slutet var jag riktigt trött. Som tur var fick jag skjuts hem. Där kunde jag sätta på radion och datorn igen. Och packa upp de få varor jag hade. Tog en Yakisoba-nudlar och lite chips. Så mycket mer har jag inte gjort idag. Jag skulle behöva skriva om de texter jag delat hittills. De som har varit del av min självbiografi. Det är i största delen utkast och ska behandlas som sådana. Det kommer nog krävas mycket redigeringsarbete för att få dem läsbara men jag tyckte jag fick till det rätt bra ändå. Om det finns något ni vill att jag ska skriva så får ni gärna säga till. Ni brukar annars vara rätt tysta så jag har rätt svårt att veta vad ni tycker. Om jag inte skriver om något jätteuppseendeväckande det vill säga. Då läser ni. Jag kan inte skriva jätteuppseendeväckande texter hela tiden. Däremot kan jag skriva intressanta texter. Och jag vill skriva intressanta texter. Så det kanske kommer något längre fram. Vi får se. Men tills dess får ni nöja er med det som finns. Jag är ju rätt ny trotts allt på att skriva längre texter…

Lämna en kommentar