Idag började jag dagen med att duscha. Jag tog en frukost beståendes av knäckebröd och pulverkaffe. Vid ett-tiden gick jag ner till gården för att äta midsommarmat med de andra. Jag hade rostbiff, potatissallad, sill och Mer med någon smak med mig. Så midsommarmaten blev väldigt lyckad! Efter maten skulle de ha en del annat som lekar och efterrätt men jag skulle gå innan dess. Med mig hade jag packat böckerna Himmelsdalen och Fängslad av Erdogan. Jag tänkte att mamma kunde få tillbaka Fängslad av Erdogan eftersom jag läser Himmelsdalen. Jag tog bussen till busstationen och Övre frösäng. Väl där så möttes jag av en väldigt glad Bella. Vi gick in och eftersom jag redan hade ätit så var jag inte så hungrig än. Mamma, däremot, åt lite grann. Någon macka och lite pulverkaffe och så. Vi såg på tv 4-nyheterna och när vi hade gjort det så åkte vi iväg. Först till Gamla Oxelösund för att se om det var något firande kvar där men de hade stängt igen allting. Sen åkte vi till Jogersö där jag badade och jag badade mycket. Det var mycket skönt att bada och det märks att det börjar bli sommarvarmt i vattnet. Efteråt gick vi runt lite grann och letade efter hundbad och jag fick lite ont i fötterna men det var inget farligt. Vi gick först till en båthamn men vände och gick till en klippa. Jag försökte bada men det var för halt. Bella fick bada tassarna i alla fall och vi hittade ingen sandstrand som en annan som var där sa att det var där någonstans. Vi åkte tillbaka och letade efter en affär som var öppen. Ingen av de större butikerna var öppna men däremot en liten i närheten av där mamma bor där jag kunde köpa Fanta, Coca cola och chips. Efter det åkte vi hem till mamma och lagade mat. Det blev potatismos med lax och fiskpinnar och till en början såg vi på sport på SVT men mamma ville se något annat så vi bytte till någon filmkanal där de sände Inferno. Eftersom det blev rätt sent så sms;ade jag boendet och sa att personalen kunde lägga fram medicinen. När filmen var slut åkte vi hem till mig och mamma fick följa med in en liten sväng så hon fick se gurkan jag höll på att odla och hon fick med sig boken Inferno som vi precis hade sett filmen av. Kanske lär man sig något nytt. Kanske man får ett nytt perspektiv på filmen. Jag hoppas hon gillar den i alla fall. Mer har jag inte gjort idag. Eftersom jag skriver det här en annan dag bevisar kanske att jag blev rätt trött efter allt som hände den dagen. Jag kommer nog inte skriva någon mer dagboksanteckning på ett tag i alla fall…